• Korfballen bij Rapid
    Korfballen bij Rapid betekent korfballen bij een leuke en gezellige vereniging. We zijn altijd op zoek naar nieuwe leden! Man, vrouw, junior of senior, er is altijd mogelijkheid om bij Rapid te komen korfballen. Kijk hieronder in welke groep je valt. Weet je het nog niet helemaal zeker? Je kunt altijd vier proeftrainingen meedoen om zeker te worden van de juiste keuze. Stuur dan even een mailtje naar: ckv.rapid@ziggo.nl . En als je al zeker weet dat je lid wil worden, kun je het invulformulier op deze pagina invullen.

Ben je senior?

Rapid heeft 5 seniorenteams. Het eerste en tweede trainen 2x per week. Het 3e, 4e en 5e trainen 1x per week. De wedstrijden zijn op zaterdag.

Wil je meer weten over de teams? Bekijk dan even de teampagina’s!

Behoor je tot de jeugd?

Kinderen vanaf 6 jaar komen in de jeugdteams terecht. Afhankelijk van je leeftijd wordt je ingedeeld bij een team van jongens en meisjes. Je traint dan minstens 1 keer per week, sommige teams trainen twee keer per week. De wedstrijden zijn op zaterdag.

Wil je meer weten over de jeugdteams? Bekijk dan even de teampagina’s!

Voor de allerkleinsten

Ook onder de zes jaar kun je al lid worden van Rapid. De allerkleinsten kunnen zich aansluiten bij de kangoeroes. Dit is een club kinderen in de leeftijd van 3 tot 6 jaar. Hier krijgen de kinderen alvast balgevoel door verschillende teamspelletjes te spelen.

Wat is het voordeel van lid zijn?

Naast dat je sportief, en dus gezond, bezig bent, is korfbal goed voor de sociale contacten. Omdat het een teamsport (gemengd, uniek in de wereld) is, wordt er geleerd samen te werken. Ook worden er nieuwe vrienden gemaakt, vooral bij de jeugd erg belangrijk. Bovendien wordt er buiten korfbal om ook vaak veel tijd met elkaar doorgebracht.