Inventarisatie vrijwilligerstaken 2021/2022

We kijken allemaal uit naar een vertrouwd korfbalseizoen. Met volledige competities, publiek langs de lijn en een drankje in de kantine. We vertrouwen er op dat dit het komend seizoen weer gaat gebeuren.

Waarom een inventarisatie? Binnen Rapid is het de laatste jaren erg lastig om een aantal vrijwilligerstaken ingevuld te krijgen. Het gaat hier met name om het verzorgen van de kantinediensten op zaterdag en het fluiten van wedstrijden. Om de verdeling van die taken soepeler en eerlijker te laten verlopen willen we al ruim voor de start van het seizoen gaan inventariseren wie wat en wanneer wil doen. Daarnaast willen we een richtlijn geven over wat dat per persoon inhoudt als we allemaal meedoen. Vul deze lijst daarom nu, of uiterlijk 20 juni, in en help ons onze club draaiende te houden.

Het verdelen van de taken bestaat uit een aantal stappen:

  • Stap 1: Leden en ouders vullen de onderstaande vragenlijst in. (voor 20 juni)
  • Stap 2: Het bestuur geeft feedback over de resultaten.
  • Stap 3: Zodra de competitiewedstrijden bekend zijn schrijf je je op de Rapid site persoonlijk in voor een specifieke kantinedienst of korfbalwedstrijd.

Data stap 3:

  • Eind augustus   eerste helft veldcompetitie (kantinediensten en scheidsrechters)
  • November         zaalcompetitie (scheidsrechters)
  • Maart                 tweede helft veldcompetitie (kantinediensten en scheidsrechters)

Voor de ouders van de jeugdleden Rapid A t/m F is de richtlijn voor het komend seizoen twee kantinediensten van 2,5 tot 3 uur op zaterdag. Ouders die trainer of coach zijn van een jeugdteam zijn vrijgesteld. Jeugd van 16 jaar en ouder mag de kantinedienst zelf doen. De vraag aan jullie is hoeveel kantinediensten jullie zouden willen doen het komende seizoen. Daarnaast vragen we jullie om aan te geven of we je verder nog voor een andere klus mogen benaderen. Want met alleen kantinemedewerkers en scheidsrechters zijn we er niet.

Voor de spelers van Rapid 1 t/m 5 is er de taak om met 5 teams 70 kantinediensten, 48 jeugdwedstrijden, 24 breedtesport en zoveel mogelijk KNKV-wedstrijden te verdelen. Ook hier zijn alleen trainers en coaches van een jeugdteam vrijgesteld. Bij deze inventarisatie kijken we vooral wie hoeveel wedstrijden wil fluiten, in welke competitie, en welk niveau je aandurft. Tijdens de stap 2 geven we aan hoeveel opgaves we binnen hebben. De rest van de wedstrijden en kantinediensten wordt verdeeld over de teams. We zullen daarbij rekening houden met de opgaves binnen elk team. Daarnaast vragen we ook aan jullie om aan te geven of we je verder nog voor een andere klus mogen benaderen. Want met alleen kantinemedewerkers en scheidsrechters zijn we er niet.

Wij willen alle spelende leden en ouder(s) van leden vragen de vragenlijst voor 20 juni in te vullen. Ook niet-spelende leden willen wij vragen de vragenlijst in te vullen.

Bij vragen en/of opmerkingen kun je contact opnemen met bestuurslid Oebele,
of stuur een mail naar  ckv.rapid@ziggo.nl

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com